معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري اعلام کرد: تمامي سرويس هاي ارتباطي و فناوري اطلاعات که براي متقاضيان ثبت ميشود در قالب پيام کوتاه از طريق سامانه استعلام تعداد سرويس هاي مشترکين اپراتورهاي مخابراتي، به شماره تلفن همراه آنان اطلاعرساني ميشود.
وايمکس نيوز- مجيد حقي معاون نظارت و اعمال مقررات سازمان تنظيم مقررات و ارتباطات راديويي با اشاره به اينکه مسووليت قانوني تخلف يا هرگونه سوء استفاده از سرويس هاي ارتباطي با مالک آن است، گفت: اطلاعرساني سرويس هاي ثبت شده به نام مشترکين با هدف احراز هويت مشترکين، اطلاعرساني دقيق مالکيت سرويس هاي ارتباطي، اصلاح مغايرتهاي مالکيتي ايجاد شده به دليل عدم نقل و انتقال مالکيت يا جمعآوري نکردن سرويس هاي واگذار شده قبلي و جديد انجام ميشود.
وي افزود: چنانچه سرويس ارتباطي شامل تلفن همراه، تلفن ثابت، سرويس ADSL، TD-LTE براي هر يک از مشترکين در اپراتورهاي مخابراتي ثبت شود به يکي از شماره تلفن هاي همراه ثبت شده به نام مشترک اطلاعرساني ميشود و در صورتي که مشترک اين پيامک را دريافت کند ولي از سرويس داير شده اطلاعي نداشته باشد، بايد به اپراتور ذکر شده در متن پيامک مراجعه کرده و براي تعيين تکليف سرويس اقدام کند.
معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوري درباره ثبت سرويس تلفن ثابت به نام مشترکين در شرکت مخابرات ايران عنوان کرد: اين دسته از مشترکين ميتوانند از طريق تماس با شماره 2020 شرکت مخابرات ايران پيامک دريافت شده درباره ثبت تلفن ثابت به نام خودشان را پيگيري کنند.
حقي تاکيد کرد: اگر مشترکان در اين زمينه شکايتي دارند ميتوانند شکايت خود را با ذکر شماره، نام و نوع سرويس در سامانه پاسخگويي به شکايات وزارت ارتباطات و فناوري اطلاعات به آدرس www.195.ir يا تماس با شماره تلفن 195 اعلام کنند تا اپراتور مربوط آن را پيگيري کند.